fredag 12 april 2013

Kolatårt


I helgen jobbar jag hemifrån och har passat på att bjuda hem min syster och hennes kille, samt våra föräldrar. Min syster fyller år i dag och jag tänkte anordna ett mindre kalas hos mig, eftersom jag måste vara inomhus lördag och söndag, och behöver försöka få folk att komma över.

Min systers barn: så gullig och fin. Blev alldeles förälskad så fort jag träffade henne. Och det är så jäkla skönt, för jag trodde nog inte att det skulle bli så.

Dessutom träffade jag hennes killes andra barn för några veckor sedan. Femåringen och jag kom så bra överens! Jag fick bära honom jättemycket, och det uppskattade jag. Jag vet ingenting bättre än att bära på människor. När jag får så brukar jag bära min pojkvän som en liten koalabjörn.

Nåväl, bostadsbeskedet har gett mig magkatarr men förhoppningsvis kan Samarin hjälpa mig att klara av tårt- och kakätande. Har tänkt testa att göra en tårta som verkar sjukt söt och därmed sjukt god. Digestive och smält smör ihopmixat till en tunn botten. Sedan tjock kondenserad mjölk-kolasås över, och överst daimgrädde och hallon. MUMS!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar