torsdag 28 mars 2013

Social fobi

Jag håller på att utveckla en social fobi, har jag sagt det? Innan har det varit att jag inte vill göra något, umgås med någon, utan sitta hemma (själv) och typ... kolla på teveserier. Men nu har det gått så långt att jag undviker mina egna kompisar när jag ser dem på ute. Försökte passera ett helt kompisgäng på tunnelbanan? Jag såg dem i ögonvrån, insåg på en gång att det var för sent att gå tillbaka (det vill säga: de hade då upptäckt att jag sett dem hela tiden), och försökte PASSERA. De ba "hallåååå?" och jag: nej men HEEEEEJ. Herregud alltså.

I alla fall, ett av mina nyårslöften var ju att bli mer social. Och därför också göra saker jag kanske inte vill göra. Typ gå på fester, gå ut, träffa kompisar. Ja ni fattar. Ett annat var att "initiera en ny kontakt" varje månad. He who must not be named får räknas som förra, och nu har jag två dagar på mig att initiera en ny. Jag har försökt övertyga min kära vän I (som ska kontrollera att jag håller mina löften) om att Janne räknas, men hon vägrar. Om jag inte bjuder ut honom på dejt då, kanske måste göra det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar